Actualitate Știri

Drept la replică: URBANA Sighet

image_printPrinteaza

Din dorința de a clarifica anumite aspecte, prezentate în articolul De ce blochează consilierii PNL și „aliații” reorganizarea URBANA?” (autor, Ion Mariș), precizăm următoarele:

1. SPG Urbana este un serviciu public în subordinea Consiliului local, cu personalitate juridica, ordonator terțiar de credit, nu este societate comerciala și nici nu a aparținut de Primaria municipiului Sighetu Marmației, decât câteva activități ce au fost anexate ulterior (Spatiul locativ, Administrația piețelor, Domeniul public, Serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân, Serviciul de iluminat). Activitatea s-a desfășurat pe bază de comenzi de la Primar, atribuire prin hotărâri de Consiliu local și conform Regulamentului de organizare și functionare.
2. S-a menționat în articol că la Serviciul contabilitate sunt 32 de persoane. Menționăm că acest serviciu este format din trei compartimente care aparțin acestuia, respectiv: Birou financiar contabil, salarizare, resurse umane, administrativ și paza (11 persoane), Birou administrație piete (6 persoane), Birou evidente spații locative, domeniu public, încasări chirii, abonamente, parcări, stadion, sala polivalenta (14 persoane), toate coordonate de un contabil șef. Numărul efectiv de contabili, incluzând și contabilul șef, este de 4 persoane. Mai menționăm că 4 persoane de la administrativ, care sunt plătite de SPG Urbana, își desfășoară activitatea în Primărie, respectiv, un paznic și 3 îngrijitoare care efectuează curățenia în clădirea acesteia.
3. Informația potrivit căreia există 6 juriști în cadrul biroului juridic este eronată. Unitatea noastră are UN SINGUR CONSILIER JURIDIC, deși activitatea specifică acestui post este foarte încărcată.
4. Activitatea instituției este transparentă, achizițiile se realizează pe platforma SEAP, toate lucrările sunt recepționate de o comisie de recepție din care face și un reprezentant din Primărie. Externalizările au o pondere scăzută în activitatea noastră (10%).
5. Menționăm că SPG Urbana în perioada 2013-2020 a contribuit la bugetul local (chirii, taxe domeniul public, parcări, etc) cu peste 10 milioane de euro, care au fost virați către bugetul local.
Aceste date, prezentate mai sus, au rolul de a clarifica lucrurile, pentru o mai bună informare a cetățenilor. De asemenea facem un apel către cei ce hotărăsc soarta municipiului să lase deoparte luptele surde care nu duc la nimic bun. Cunoscând bine realitățile și necesitățile urbei, apreciem că nu mai este timp de bătălii politice sau de orgolii, iar dacă nu se intervine prin atragere de fonduri pentru proiecte deja existente și intervenții rapide, orașul se va deteriora tot mai mult.

Dacă se va hotărî o reorganizare a acestei instituții, după o evaluare, o consultare cu toți factorii implicați și un studiu de impact, vom acționa în așa fel încât să contribuim la dezvoltarea localității din care și noi facem parte.

Ioan Șuștic – director
SPG Urbana Sighet

Organigrama Urbana:

 

oferta-wise

3 Comentarii

Click aici pentru a comenta

Dă-i un răspuns lui Codrea Ioan Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

  • Tupeu maxim, dezinteres si neputinta!

    Se mentioneaza in „dreptul la replica” ca URBANA a virat 10 milioane euro in bugetul local care provin conf. spuselor d-lui sustic din: „Menționăm că SPG Urbana în perioada 2013-2020 a contribuit la bugetul local (chirii, taxe domeniul public, parcări, etc) cu peste 10 milioane de euro, care au fost virați către bugetul local”
    Dragi sigheteni, oare suntem nebuni? Sau ne cred alții nebuni?
    Situatia sta cam asa: chiriile sunt generate din BUNURI PROPRIETATEA ORASULUI. Parcarile sunt proprietatea domeniului public, care trebuia sa fie intretinut si amenajat de catre URBANA, dar sunt proprietatea orasului. Taxele de pe domeniul public – inseamna tot a orasului.
    Ce servicii a prestat URBANA pentru aceste sume pe care avea obligatia sa le vireze la bugetul local? Pentru ca „a intretinut” domeniul public (adica plombat, curatat) ar fi trebuit ca acesti 10 milioane euro sa le fi insusit tot URBANA, ca sa ce? Sa-i plombeze pe undeva dosit?
    Toate cladirile sunt in paragina!
    Dezinformare totala si pe langa realitate. Noi societatea civila am ajuns sa vedem cum sta treaba in oras si nu sta bine deloc.
    Din organigrama d-lui sustic reiese ca are 100 de muncitori. Ori organigrama este din anul 2013 cand chiar avea acesti 100 de muncitori. Din cate se vede d-l sustic traieste in trecut. Cand era dl. Ovidiu Nemes primar, nu ar fi indraznit sa nu-si faca treaba, ca ar fi fost zburat de mult pe usa din dos. Acuma ca este Moldovan, poate cu prea mult bun simt, SI UN CONSILIU LOCAL CARE-I CANTA IN STRUNA, isi permite sa ne dezinformeze.
    Daca tot aveti 100 de muncitori conf organigrama, de ce externalizati majoritatea lucrarilor?
    Este și ăsta un drept la replică, nu? Când vom afla totuși care este adevărul? Mai avem (doar) puțintică răbdare!

  • După părerea mea, Ubana este o societate „căpusă”, folosește bani din bugetul local pt lucrări și contracte pe care nu le poate realiza, după ce oprește comision și bani pt salarii la personal TESA ai societății, subcontracteaza lucrările altor firme, probabil fără licitații, iar la final primăria, CL și Urbana nu sunt trași la răspundere pt calitatea lucrărilor. Firmele care execută lucrările nu dau garanție pe termen mediu și lung, un fel de „mai haideți pe la noi”, sau „alți bani altă distracție”

  • Cred ca cea mai buna replica pe care ar putea-o da Urbana nu ar fi neaparat o explicatie detaliata ci niste fapte, niste actiuni ferme, eficiente, de impact 🙂 A fost foarte simpatica faza in care au fost pusi consilierii locali sa treaca la treaba „mai fratilor”, imi aminteste de ping pong-ul cu asfaltarea zonei 1 si 2 din 2019 – din trei sedinte de CL si doua „interventii” din asfaltarea Sighetului ne-am ales cu un pod in Iapa

oferta-wise