Actualitate Social

La începerea școlii: 66% dintre adolescenți primesc bani de buzunar de la părinții lor!

image_printPrinteaza

Studiu BCR, la începerea școlii: 66% dintre adolescenți primesc bani de buzunar de la părinții lor, dar 37% consideră că aceștia nu le cumpără tot ce își doresc.

  • Banca Comercială Română prezintă un studiu care analizează relația dintre părinți și adolescenți, în ceea ce privește discuțiile despre bani
  • Studiul arată că actuala generație de părinți de adolescenți este mai deschisă la discuții despre bani și aspecte financiare decât părinții lor
  • Veniturile influențează tonul discuțiilor financiare în familie, iar în gospodăriile cu venituri mai reduse se discută mai frecvent despre economisire.

București, 10 septembrie 2024 – Banca Comercială Română (BCR) prezintă rezultatele unui studiu sociologic realizat în colaborare cu compania Cult Market Research, în contextul începerii școlii. Acesta explorează relația dintre părinți și adolescenți în ceea ce privește discuțiile despre bani.

Concluziile arată că părinții de astăzi sunt mai deschiși să poarte conversații despre bani și aspecte financiare decât au fost părinții lor. 46% dintre aceștia consideră că prima discuție despre bani cu copiii ar trebui să aibă loc între 7 și 10 ani, iar 24% sugerează că aceasta ar trebui să aibă loc între 11 și 14 ani. 22% dintre actualii părinți de adolescenți spun că ei nu au discutat niciodată cu părinții lor despre bani, iar aproximativ 30% au discutat cu părinții lor despre bani după vârsta de 15 ani.

66% dintre părinții care au copii cu vârste cuprinse între 12 și 14 ani le oferă acestora cel mai adesea un buget lunar mai mic de 300 de lei, iar 34% dintre părinții care au copii cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani le oferă acestora un buget lunar cuprins între 301 și 600 lei. În ciuda faptului că veniturile părinților sunt suficient de mari cât să asigure tot ce trebuie în casă, 37% dintre adolescenți consideră că părinții nu vor să le cumpere tot ce își doresc.

Principalele cheltuieli ale adolescenților constă în „ieșiri în oraș” (51%), îmbrăcăminte și încălțăminte (47%), manuale sau caiete sau alte aspecte necesare pentru școală (22%).

Cercetarea realizată de BCR împreună cu Cult Market Research vine în contextul campaniei „Cea mai importantă conversație E ȘI despre bani”, lansată de bancă în septembrie, care subliniază importanța discuțiilor despre bani între părinți și copii, mai ales acum, în perioada de început a anului școlar, dar și în general, ca parte din educația celor mici.

Printre cele mai importante subiecte care sunt încă evitate de părinții în discuțiile cu copiii lor sunt: datoriile și câștigurile familiei (19%), cardurile de credit (12%) și investițiile (11%). De asemenea, percepția asupra banilor influențează semnificativ calitatea vieții și modul în care au loc aceste discuții, familiile cu venituri mai mici fiind mai predispuse să discute despre economisire.

Interesant este că mai mult de jumătate (64%) dintre persoanele care au un venit familiar lunar sub 5.000 de lei consideră că banii le ajung pentru un trai decent, iar 8% consideră că acești bani le ajung pentru tot ceea ce le este necesar fără să se restrângă. Doar 59% (cu 5% mai puțin) dintre cei care au venitul mediu lunar al familiei peste 8.000 de lei consideră că acești bani le ajung pentru un trai decent.

Alte concluzii ale studiului: 

  • Subiecte discutate în familie: 85% dintre părinți le-au explicat copiilor cum câștigă bani, 84% le-au vorbit despre responsabilitatea financiară, iar 80% au discutat despre economisire;
  • Subiecte pe care părinții doresc să le abordeze în viitor: investiții (42%), stabilirea unor obiective financiare (41%), carduri de credit și datorii (38%), pericolele înșelăciunii financiare (30%), donații și acte caritabile (30%);
  • Subiecte pe care părinții nu vor să le discute niciodată: datoriile familiei (19%), carduri de credit (12%), venitul părinților (11%), investiții (11%).

Cercetarea Cult Research, realizată în august 2024, a utilizat metoda CAWI și a fost efectuată pe un eșantion de 404 părinți cu copii cu vârste între 12 și 17 ani.

Comunicat de presă – BCR

oferta-wise

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

oferta-wise